Gabinet pediatryczno-kardiologiczny, ul. Skryta 1, Poznań
Umów wizytę:  Przez Internet  |  +48 535 740 525

Kardiolog dziecięcy Poznań

Wizyty kardiologiczne dostępne są w gabinecie PWPEDIATRIA przy ulicy Skrytej 1 w Poznaniu u dr Pauliny Walasek.

Skorzystaj z naszego systemu rezerwacji wizyt przez internet

Znanylekarz.pl

Poznaj opinie o naszych lekarzach

Kardiolog dziecięcy Poznań – dlaczego akurat ta dziedzina?

Gabinet pediatryczny PWPEDIATRIA został założony w listopadzie 2015 r., przede wszystkim z myślą niesienia pomocy małym pacjentom. Od początku naszej działalności skupiliśmy się na pomocy w zakresie pediatrii rozumianej per se. Od tego czasu stopniowo ale konsekwentnie dążymy do rozwijania naszej placówki, przede wszystkim w zakresie powiększania naszej kadry o kolejnych pediatrów, ale także o specjalistów z poszczególnych dziedzin pediatrii, w tym kardiologii dziecięcej.

Pragniemy nadmienić, że wrodzone wady serca stanowią około 30% wszystkich wad rozwojowych. Występują u 1% żywo urodzonych dzieci. Co roku rodzi się w Polsce około 2800 dzieci z wadami serca. To właśnie dzięki nowoczesnej diagnostyce obrazowej – zwłaszcza echokardiografii – w 95% przypadków rozpoznanie potwierdza się po porodzie i daje możliwość zaplanowania odpowiedniego leczenia.

kardiolog dziecięcy Poznań
Kardiolog Poznań

Czas oczekiwania na kardiologa dziecięcego – statystyki

Aktualnie w Polsce jest około 250 kardiologów dziecięcych, co w porównaniu z liczbą około 5 tysięcy kardiologów dla dorosłych, daje obraz jak trudno dostać się do kardiologa dziecięcego z  dzieckiem, które wymaga pilnej diagnostyki kardiologicznej. Oczekiwanie na taką wizytę w Poradni Kardiologicznej w szpitalu Klinicznym (na NFZ ze skierowaniem), zgodnie z danymi uzyskanymi z dnia 5.01.2019 roku – to maj 2020 roku, czyli około 1,5-2 lat. Dziecko z wadą serca nie może tak długo czekać, nawet dziecko ze szmerem nad sercem tzw. niewinnym, nie powinno tak długo oczekiwać na wizytę u kardiologa. Posiadając specjalistę kardiologa dziecięcego w gabinecie PWPEDIATRIA mamy możliwość zaoferowania naszym pacjentom przeprowadzenia pełnej konsultacji kardiologicznej w nieodległym czasie. Doktor n. med. Paulina Walasek, która uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie kardiologii dziecięcej 24.11.2017 roku na co dzień pracuje i zbiera doświadczenie w Klinice Kardiologii Dziecięcej UM w Poznaniu. Pracuje głównie na oddziale noworodkowym oraz w pracowni echokardiografii. Ma do czynienia z dziećmi z wrodzonymi wadami serca, a także z zaburzeniami rytmu serca. Poszerza swoja wiedzę na wielu zjazdach i sympozjach.

Najnowszy sprzęt do badań w gabinetach PWPEDIATRIA – kardiolog dziecięcy Poznań

Dzięki posiadaniu sprzętu najwyższej jakości (echokardiograf VIVID S6), mamy możliwość wykonywania badań echokardiograficznych (usg serca) a równocześnie w czasie tego badania mamy opcję wykonania badania elektrokardiograficznego (EKG).

Każde badanie zaczynamy od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu, osłuchiwana dziecka i badania ogólnego. Zajmujemy się diagnostyką, opisem badania, planujemy dalsze postępowanie z pacjentem. Co więcej mamy możliwość skierowania dziecka do szpitala, gdy jego stan tego wymaga.

W naszym zakresie leczenia są wrodzone wady serca takie jak m.in. ubytek przedsionkowo-komorowy, ubytek międzykomorowy, międzyprzedsionkowy, zwężenie zastawki aortalnej, płucnej ale także stany zapalne mięśnia sercowego, zapalenie wsierdzia, osierdzia – m.in. poinfekcyjne (grypa, infekcja górnych dróg oddechowych, angina), gorączka o nieznanej przyczynie z zajęciem mięśnia sercowego. Zajmujemy się dziećmi z kardiomiopatią, niewydolnością serca.

Zapewniamy systematyczne badanie dziecka, badania kontrolne oraz modyfikację leczenia w zależności od stanu pacjenta.

kardiolog dziecięcy poznań
kardiolog dziecięcy

Kardiolog dziecięcy Poznań – zakres badań w gabinetach PWPEDIATRIA

• Osłuchiwanie, badanie serca – noworodek, niemowlę, młodzież